My Dairy: Aina

Just another WordPress.com weblog

kahwin vs honeymoon 1 Disember 19, 2009

Filed under: Uncategorized — aina @ 10:51 am
Tags:

Hari ne aku kahwin….hari yang indah and x berapa bahagia buat aku sebab aku tak kenal mamat ne. parents aku gan parents dia kawan karib. last-last anak pulak jadi mangsa…

aku ne..nampak je tak nal mamat tu…tapi dah gatal nak kahwin…result aku memang memberangsangkan and aku cadang nak sambung belajar..last-last kena jugak kahwin…myby lepas kahwin aku boleh sambung belajar kut…

lepas upacara akad nikah berlangsung…now..upacara membatalkan air sembahyang. aku tengok mamat tu selamba je datang..sarung cincin,aku salam and he kiss me…wow…

aku ne malu gak nak tegur dia sebab dia selalu jugak pandang and senyum aku..aku balaslah…senyum tapi kadang2 sedara and sepupu aku senda aku..malu dibuatnya..

aku lagi takut nak tunggu malam sebab khairil selalu kata malam pertama sakit..bapak betullah…ne yang aku takut…mintak2lah dia buat aku slow-slow jer..heheheh

seminggu dari perkahwinan aku, eddy langsung tak sentuh aku..mungkin dia belum bersedia nak merasmikan aku..aku macam biasalah menjalankan tanggungjaab aku sebagai isteri dirumahnya and tak buat ape-ape selain borak kosong,jalan-jalan or visit parents dia…(rumah tu present mama and papanya pada kami…)aku bersyukur sangat sebab mama and papanya cukup baik melayan aku…walaupun aku tahu manusia tak sempurna didunia ne…

petang tu eddy balik awal,aku satu ape blum siap age makanan tengahari..aku gelabah gak..nanti tak pasal-pasal dia mengamuk..eddy muncullah kat depan pintu rumah dengan sambutan aku disitu..dengan segera huluran tangan utk menyambut slamku…dia tersenyum memandangku sambil matanya tak lekang memandang mukaku….mamat ne buang tebiat ker…

“cepat awak balik,”ckap aku pada eddy

“saya dah habis kerja,malam ne kita nak pergi dubai..ade meeting kat sana..awak cepatlah kemas baju..”,balas dia sambil dia berjalan menuju ke sofa ruang tamu…

aku terfikir jugak…kita…dubai..buat ape…kata meeting…

“ape yang tercegat kat situ…cepatlah pergi kemas baju..kita dah lambat ne…”…

aku ape lagi cepat-cepat naik atas pergi kemas baju…baju dia ker?aku….?

masa dalam kereta eddy,kami dia seribu bahasa..ruang yang nampak besar…nampak kecil dan sempit jer bagi aku…aku pekir gak…agaknya dia hantar aku balik rumah mama dia and dia terus gi dubai…agak jer kut..

“eh…tu kan simpang gi rumah mama,awak nak gia ne ne…,”jerit aku

“kita nak gi airport lah,”ujar dia

“Ha..saya nak wat apa gi sana,”kata aku mcm org bodoh..

“Kita nak gi dubailah,”bals eddy

“nak wat aper?

“cutilah…lepas meeting,saya free..takkan saya nak tinggal awak kat rumah mama..nanti dia mengamuk kat saya,cik aina oi,”blas dia..

spanjang perjalanan kami,aku dia ajer…takut tersalah cakap…anything ajelah….

masa kat hotel tu,kami buat hal masing2…dia gan kerja dia..aku dengan kerja aku…
sebenarnya tak ade kerja pun…
dari duduk beralih pula kepada berdiri…sambil tu aku pandang jugak dia mintak simpati katakan..boring..asyik-asyik kerja dia…balik-balik kertas kerja dia..aku ne..boring tau…
dahlah tak penah sentuh aku…aku ne nak kata nak,tak jugak…nak kata tanggungjawab tu..kena laksanakan..macm mana yea…huwa…bosan….

 

Tinggalkan Jawapan

