My Dairy: Aina

Just another WordPress.com weblog

Eddy..pendusta…. Disember 26, 2009

Filed under: Uncategorized — aina @ 2:59 pm
Tags:

Hampir 7 bulan perkahwinan aku dengan eddy..kini aku sudah mengenal erti kehdupan di kota kosmopoliten…semuanya moden…kini aku hampir 3 bulan berlajar di kolej…semunya eddy yang tanggung…dia kta aku masih muda lagi…should be lah belajar…
aku ne masih muda..18..hujung tahun ne genallah aku 19 tahun…jauh beza umurku dari eddy..
7 tahun tua dariku..tapi bab mantat-memantat tu…memag x boleh lupalah….selalu x ketinggalan….

hari ne aku balik awl,pagi tadi aku cakap dgan eddy yang aku balik lambat…study group dengan kawan aku…nina,misha dan adilah….kwan sma course dgan aku…sbenarnya mereka mgajak aku window shopping kat KLCC..so aku joinglah dorang…

“Cepatlah aina..”…
aku tersedar dari lamunan..apalah….kpala ne rasa x sdap hati..teringat ajer kat suami aku …sebenarnya..kwan aku ne x tahu yang aku dah berkahwin..lagi pun..mereka mesti x percaya yang aku sdah berumahtangga…

today, aku gan kwan2 jlan…masuk kedai tu..masuk kedai ne….heheheh..dorang nekan memang mata…macm hantu betul..beli jerlah…
aku nak beli,tapi mesti eddy marah aku bila aku guna kad kredit yang dia bagi kat aku lst week..

…………………………………………………………
nah…saya bagi ain kad kredit sya..guna utk tujuan kecemasan ajer…jagan nak melaram pulak tau…nanti bankrap eddy…
…………………………………………………………

“Aina, apa yang kau menung tu..cantik x baju blouse ne…aku sukalah…cantik,”kta misha memecah remunan aku…
aku hanya megangguk dan tersenyum…tapi mata aku galik memandang pasangan yang amat aku knal..lelaki tersebut..eddy..spa wanita tu? cantik!!!

tanpa mengendah rakan2 aku,aku menuju kerah pasangan itu…aku x kira ats dasar ape aku ingin bersemuka..aku cemburu…aku marah..sebab mereka terlalu rapat bagaikan pasangan kekasih..
adakah aku mencintai eddy!!!!

pang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku menampar eddy..eddy terperanjat atas perlakuan aku itu…muka eddy merah karana perlakuan aku itu…mungkin saja dia malu…
nina,misha dan adilah merapati aku….melihat apa yang aku terkejar…
pang!!!!!!!!!!! kini aku pulak menerima balsan….aku terjatuh terduduk..rakan2 aku terperanjat atas kejadian itu…

“Sampai hati eddy buat ain macm ne,x cukup ker apa yang ain berikan pada eddy…inikah balasan apabila ain menyerahkan segala jiwa dan raga ain,serta menyayangi eddy,”jawab aku mebalas pandangan eddy…wanita dsebablahnya hanya tersenyum melihat kesakitan yang eddy lemparkan padaku…
“aku x suruh engkau menyerahkan segalanya jiwa dan raga kau pada aku…aku x suruh juga kau menyayangi aku…krana aku dah dapat ape yang aku perlu dalam diri kau…kau hanya wanita kampung yang x sedar diri…perempuan murahan,”balas eddy berserta maki hamun…
air mataku menitis jua…aku sedih ats penghinaan itu…aku xsangka…aku seorng perempuan murahan yang memberi sgala kpercayaan aku padanya…bkankah spatutnya dia sbagai suamiku,pelindungku..menutup sgala keaiban …menyayangi aku….rkan2 aku hanya memandang aku bagaikan x percaya..mungkin shaja mereka akan mepercayai kata2 eddy..atau mengangap aku sbgai perempuan simpanan kpada eddy..

tanpa mebuang msa aku bangun pantas berlari meninggali mereka,,eddy hanya senyum kemenangan…air mataku laju menjurai dipipiku…memikirkan nasib aku akan datang…mungkin aku patut menuntut cerai dgannya…mungkin tapi apakah kata2 parents kami…x sehaluan atu eddy curang terhapku…kemana aku mahu mengadu nasibku ne..kemana arah aku mahu pergi….

 

Tinggalkan Jawapan

